Geschil kozijnleverancier

Heeft u een geschil heeft met uw kozijnleverancier, dan zijn er stappen die u kunt ondernemen om het probleem op te lossen. Hier zijn enkele suggesties:

1. Neem contact op met de leverancier: De eerste stap is om rechtstreeks contact op te nemen met uw kozijnleverancier. Bespreek het geschil en problemen aan uw kozijnen en probeer eerst zelf tot een oplossing te komen.
2. Schrijf een brief: Als het gesprek met de leverancier niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u een formele ingebrekestelling brief sturen waarin u het geschil uitlegt. Vermeld duidelijk wat het probleem is en wat u verwacht van de leverancier.
3. De kozijn leverancier reageert niet? Schakel uw Rechtsbijstand verzekering in of een advocaat. Laat u juridisch bijstaan.
4. Laat een onafhankelijk deskundige de problemen van uw kozijnen in kaart brengen.  Een deskundigenonderzoek is vaak dan nodig. Onderbouw uw ingebrekestelling.
5. Stel uw kozijnleverancier onderbouwd in gebreken. 

Deskundigenonderzoek geschil kozijnen: 

• Partijen worden schriftelijk aantoonbaar uitgenodigd om bij het deskundigenonderzoek aanwezig te zijn;
• Partijen worden in het kader van hoor en wederhoor gehoord op locatie. Partijen mogen hun kant van het verhaal laten horen;
• De deskundige beoordeeld de klachten en/of gebreken;
• De deskundige voert een bureau studie. Beoordeeld de overeenkomst en/of aangeleverde stukken;
• De deskundige maakt het deskundigenrapport en deelt deze aan partij en/of partijen. 

Geschillencommissie: In Nederland kunt u bij een geschil met een kozijn leverancier naar de Kantonrechter stappen of gebruikmaken van een geschillencommissie. Deze commissies zijn er om consumenten te helpen bij het oplossen van conflicten met bedrijven.

Europees Consumentencentrum (ECC): Als de leverancier uit een ander EU-land komt, kunt u ook terecht bij het Europees Consumentencentrum. Zij kunnen u adviseren over uw rechten en helpen bij het oplossen van het geschil.

Belangrijk.
Probeer altijd eerst tot een minnelijke oplossing te komen voordat u juridische stappen onderneemt. Laat u altijd bijstaand door een onafhankelijke bouwdeskundige. Onderbouw uw geschil onafhankelijk alvorens je vervolgstappen neemt. 

 

Zoekt u een onafhankelijke deskundige voor een deskundigenonderzoek? Bekijk het register van deskundigen

 

Keuzevrijheid & transparantie


Het NRBI heeft als doel zijn leden vindbaar en boekbaar te maken voor aanvragers. Een opdracht komt tot stand tussen aanvragers en de gekozen zelfstandig Register Bouwkundig Inspecteurs. Transparantie en keuzevrijheid zijn belangrijk. U kiest zelf de Rbi-er. Door dit mogelijk te maken waarborgen wij de objectiviteit van de Register Bouwkundig Inspecteurs.

Zoek Rbi-er Leden